Hello! Me again.
I was looking at the possibilities this class would have, it can be very cool but also a complete failure. First I was thinking of it working as an assassin, but I think a pirate is more like a fighter with "tricks" (attack with a pistol, or apply cc with nets), maybe focus on a lucky stat/skill to momentarily get buffs, dodge attacks, get criticals, heal etc.
But...
Is there any possibility to add sea battles or sea exploration? A pirate in the ocean that has sea skills and is decisive in sea raids/dungeons/PvP. If true, that would give an advantage to the pirate in sea over other classes, but isn't that the goal of each class? It would be like thinking that the healer has a lot of advantage in quests where you have to heal, or that the tank is broken because it takes a lot of damage. Each class is strong in its area, maybe the pirate has his strength in the sea, and on land would be a character dedicated to support sustained damage (pirate song (morale boost): increases the celerity of allies, increases strength, decreases slows ... something like that).
Would you like it people?
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Hola! Yo de nuevo.
Estaba viendo las posibilidades que tendría esta clase, puede ser muy genial pero también un completo fallo. Primero pensaba en que funcionara como asesino, pero creo un pirata se parece mas a un luchador con "trucos" (atacar con una pistola, o aplicar cc con redes), tal vez centrarse en una estadística/habilidad de suerte para obtener momentáneamente buffos, esquivar ataques, obtener críticos, curarse etc.
Pero...
Hay alguna posibilidad de agregar batallas en mar o exploración marítima? Un pirata en mar que tenga habilidades de mar y sea decisivo en raids/dungeons/PvP maritimo. Si es cierto, eso daría una ventaja al pirata en mar sobre otras clases, pero, no es ese el objetivo de cada clase? Seria como pensar que el curandero tiene mucha ventaja en misiones donde hay que curar, o que el tanque esta roto porque aguanta mucho daño. Cada clase es fuerte en su área, tal vez el pirata tenga su fuerza en el mar, y en tierra seria un personaje dedicado al soporte de daño sostenido (canto de pirata (aumento de moral): aumenta la celeridad de los aliados, aumenta la fuerza, disminuye slows... algo como eso).
Les gusta la idea?