Well, it is hard to examplify it but for me it is:
- Should not only depend on quantific things such as completing x- quests or helping to reach x level. Maybe some sort of special designed dungeon can be open for a duo of high and low level, or some visual/video materials can be prepared in forums, or maybe ( a bit extreme?) some video material can only be reachable in game for apprentices. With some sort of voting it can be evaluated.
- There should be unique rewards which will attract both players for it
- A bullettin or etc. may be available for who seek master's or apprentices
- It should not be spammable and open to exploit for people with alts.
-People who are genuinely help in a significant frequency should be honored with a title or etc.
Tienes razón, a menudo las personas de altos niveles se pueden aprovechar de las mecánicas para ganar recompensas y tratar mal a las personas que hay debajo de ellos, pero esto es difícil de evitar, pero podría haber un tipo de reputación tanto para el maestro como el aprendiz, pero sobre todo para los jugadores que quieren enseñar y dirigir a otros, así si alguien los va a escoger o pedir ayuda puedan saber que tan confiable es esa persona, según la calificación de algunos otros que hayan estado bajo su tutela