In english:
I think each raid should have no more than 3 bosses and the duration of the whole raid is maximum 1.5 hours without wipe.
I remember when I play WoW Wotlk expansion and I never liked the duration of ICC, which is a dungeon with 12 bosses and every time I went I spent at least 3 hours. I think this for casual players is not friendly at all, I consider much better if ICC would have been 3 separate dungeons with 1 hour duration each. And personally I don't like the idea of being more than 3 hours attached to the computer until the dungeon is finished because leaving the party means that players must leave the raid incomplete because of Raid CD or Raid ID.
Raid ID: it means that if you continue another time the incomplete dungeon it must be with the same party it was started.
Raid CD: It means that if you did a dungeon or leave it incomplete you must wait the cooldown reset of the raid to do it again or with a different party.
In spanish:
Pienso que las raids no deberían ser más de 3 bosses y la duración maxima de cada raid debería ser de 1.5 horas sin wipe.
Recuerdo cuando jugaba WoW en la expancion Wotlk y nunca me gusto o acomodó la duración de ICC, la cual, es una raid de 12 jefes y cada vez que iba duraba al menos 3 horas. Encuentro que esto para los jugadores casuales es super poco amigable y considero que hubiese sido mucho mejor si ICC fueran 3 mazmorras de 1 hora cada una. Personalmente no me gusta la idea de tener que estar 3 horas pegado en una raid hasta terminarla y que dejar la Party signifique que la party queda con la raid incompleta por Raid CD o Raid ID.
Raid CD: significa que para volverla a hacer o hacer la raid con otra party debes esperar a que se recetee el cooldown de la raid.
Raid ID: significa que si dejaste la raid incompleta, para continuarla debe ser con la misma party con la cual la empezaste.
Last edited: 2022-04-24 08:03:15In english:
I think each raid should have no more than 3 bosses and the duration of the whole raid is maximum 1.5 hours without wipe.
I remember when I play WoW Wotlk expansion and I never liked the duration of ICC, which is a dungeon with 12 bosses and every time I went I spent at least 3 hours. I think this for casual players is not friendly at all, I consider much better if ICC would have been 3 separate dungeons with 1 hour duration each. And personally I don't like the idea of being more than 3 hours attached to the computer until the dungeon is finished because leaving the party means that players must leave the raid incomplete because of Raid CD or Raid ID.
Raid ID: it means that if you continue another time the incomplete dungeon it must be with the same party it was started.
Raid CD: It means that if you did a dungeon or leave it incomplete you must wait the cooldown reset of the raid to do it again or with a different party.
In spanish:
Pienso que las raids no deberían ser más de 3 bosses y la duración maxima de cada raid debería ser de 1.5 horas sin wipe.
Recuerdo cuando jugaba WoW en la expancion Wotlk y nunca me gusto o acomodó la duración de ICC, la cual, es una raid de 12 jefes y cada vez que iba duraba al menos 3 horas. Encuentro que esto para los jugadores casuales es super poco amigable y considero que hubiese sido mucho mejor si ICC fueran 3 mazmorras de 1 hora cada una. Personalmente no me gusta la idea de tener que estar 3 horas pegado en una raid hasta terminarla y que dejar la Party signifique que la party queda con la raid incompleta por Raid CD o Raid ID.
Raid CD: significa que para volverla a hacer o hacer la raid con otra party debes esperar a que se recetee el cooldown de la raid.
Raid ID: significa que si dejaste la raid incompleta, para continuarla debe ser con la misma party con la cual la empezaste.
In english:
having to have 3 hours in row without leaving the computer I think is a problem. For people that have the time to play 3 hours in a row it ok, but people that must do other things or responsibilities is an impossible task.
For example, for me, I can't stay more than 2 hours on the PC in a row. I can play for 2 hours, then rest for 1 hour and finally play another 2 hours. So I can play 4 hours daily but not in a row.
To play 4 hours in a row I will have to have dinner alone and playing, which for me is not an option.
En español:
Tener que disponer de 3 horas de corrido para hacer una mazmorra considero que es un problema. Para las personas que tienen el tiempo de jugar 3 horas de corrido esta bien, pero para las personas que tienen otras cosas que hacer o responsabilidades es una tarea imposible.
Por ejemplo, para mi, no puedo estar más de 2 horas de corrido en el PC. Puedo jugar 2 horas, parar 1 hora y despues seguir otras 2 horas. Así que puedo jugar 4 horas diarias, pero no de corrido.
Para mi, jugar 4 horas de corrido me significa cenar solo y jugando PC, lo cual para mi no es una opción.
Last edited: 2022-02-09 15:12:04In english:
having to have 3 hours in row without leaving the computer I think is a problem. For people that have the time to play 3 hours in a row it ok, but people that must do other things or responsibilities is an impossible task.
For example, for me, I can't stay more than 2 hours on the PC in a row. I can play for 2 hours, then rest for 1 hour and finally play another 2 hours. So I can play 4 hours daily but not in a row.
To play 4 hours in a row I will have to have dinner alone and playing, which for me is not an option.
En español:
Tener que disponer de 3 horas de corrido para hacer una mazmorra considero que es un problema. Para las personas que tienen el tiempo de jugar 3 horas de corrido esta bien, pero para las personas que tienen otras cosas que hacer o responsabilidades es una tarea imposible.
Por ejemplo, para mi, no puedo estar más de 2 horas de corrido en el PC. Puedo jugar 2 horas, parar 1 hora y despues seguir otras 2 horas. Así que puedo jugar 4 horas diarias, pero no de corrido.
Para mi, jugar 4 horas de corrido me significa cenar solo y jugando PC, lo cual para mi no es una opción.
Your raid group could just raid for two hours a day, until the raid was complete. Putting a hard limit on everyone like that isnt going to satisfy the hardcore audience. It's all about finding a group of people that will play like you.
Google Translate:
Su grupo de incursión podría simplemente incursionar durante dos horas al día, hasta que se completara la redada. Poner un límite estricto a todos así no va a satisfacer a la audiencia hardcore. Se trata de encontrar un grupo de personas que jueguen como tú.
My opinion is that a well-rehearsed, well-known dungeon with a good difficulty should last an hour. An average mastered dungeon should last thirty minutes. On the other hand, a known raid but with a good difficulty should last between two and two and a half hours. A known and average raid should last an hour and a half maximum.