Hello, I would just like to say that the information I underline comes from the site and that if any changes have modified my words, please take it into account.
I am interested in the game and have looked a bit at races etc, and I find that the traits of almost every race force us too much to play a certain class, example: high elves have a crit boost with arrows, good ba we know that 89% of the players of this race will be ranger or healers with the second regen asset but almost no warrior or assassin, or even the dwarves with their asset which gives 50% of armor we see that the race is moving towards tanking or pvp dps which increases crit, although the race has access to the priest and druid class which intuitively can heal they seem to be left out.
So it's a good idea on paper but just resistance to one element will be more adaptable (especially to prevent players who really want to optimize everything from having to play a certain race to get crit, which is enormously important for a dps class, and therefore they will be forced to reroll because the tryhard guilds will only take high elven rangers and not bearans or dwarves).
I mostly talk about the high elves and the rangers because that's the most glaring element.
Thanks for reading ^^
Bonjour j'aimerais juste dire que les infos que je souligne viennent du site et que si des changements ont modifier mes propos merci de le prendre en compte.
Je m’intéresse au jeu et j'ai regarder un peu les races etc, et je trouve que les traits de quasiment chaque races nous force trop a jouer une certaine classe, exemple: les haut elfes ont un boost de crit avec les flèches, bon ba on sait que 89% des joueurs de cette races seront des ranger ou des healers avec le deuxieme actif de regen mais presque pas de guerrier ou assasin, ou encore les nains avec leur actif qui donne 50% d'armure on voit que la race se dirige vers le tanking ou le dps pvp qui augmente le crit, même si la race a accès a la classe prêtre et druide qui intuitivement peuvent heal elles semble être laisser de coté.
Alors c'est une bonne idée sur le papier mais juste une résistance a un élément serai plus adapter (surtout pour éviter que les joueurs qui veulent vraiment tout optimiser soit obliger de jouer une certaine race pour avoir du crit, qui est énormément importante pour une classe dps, et donc ils seront obliger de reroll parce que les guild tryhard prendront que des rangers haut elfes et non bearans ou nain)
J'ai surtout parler des haut elfes et des rangers parce que c'est l’élément le plus flagrant.
Merci d'avoir lu ^^