ENGLISH (by tradukka)
Greetings
I have an idea to introduce you to weapon skills.
It could be raised with 4 skill levels:
Apprentice: Between 1 and 100 skill points. When you reach 100 points, to unlock the Experienced level, you must go to an NPC that will give you a mission to defeat a specific powerful enemy (elite). It doesn't matter if it's solo or in a group of up to 5 players, counting on you.
Experienced: Between 101 and 200 skill points. When you reach 200 points, to unlock the Veteran level, you must go to an NPC that will give you a mission to defeat the bosses of a specific dungeon according to your level or win a battlefield or skirmish (I don't know how it will be organized in the release).
Veteran: Between 201 and 300 skill points. When you reach 300 points, to unlock the Master level, you must go to an NPC that will give you a mission to defeat the bosses of a specific raid according to your level or reach a certain score in PvP (I don't know how it will be organized in the release).
Master: See below.
The benefits would be as follows:
Apprentice: No effect. You're learning to handle your weapon.
Experienced: Your class abilities/spells cause +X% damage or healing (depending on your active specialization) when you use your weapon.
Veteran: Increases your attack speed or spell cast +X% (depending on your active specialization) when you use your weapon.
Master: Your class abilities/spells have an X% chance to cause your next class ability/spell to be auto-critical.
This way, when you're an Apprentice who reaches 100 points with 2-Handed Swords, a weapons instructor promises to teach you a new technique if you get rid of a dangerous troll lurking around a village. After you do this, you unlock the 101-200 rank of 2-Handed Swords and the Experienced level, causing +X% damage with your brand new bastard sword.
Later, already reaching 200 points with 2-Handed Swords, an ex-soldier professional tells you that there are problems with bandits in the ruins of a castle near a trade route (dungeon) or challenges you to test your skill on the battlefield, in return, he will teach you a couple of new tricks. Once done, you unlock the 201-300 rank of 2-Handed Swords and the Veteran level, increasing your attack speed by +X% when using such weapons.
Finally, when you think you know everything (300 skill points with 2-Handed Swords), an old man tells you a story about his past as a weapons master of an ancient dynasty and promises to teach you his secret technique if you manage to impress him through your heroics actions (band or score in PvP). When you finally get it, you acquire the Master level and the chance to deal a critical hit automatically when you use 2-Handed Swords.
Well, what do you think?
ESPAÑOL
Buenas
Tengo una idea que presentaros
sobre habilidades con las armas.
Se podría plantear con 4 niveles
habilidad:
Aprendiz: Entre 1 y 100 puntos de habilidad. Cuando alcanzas los
100 puntos, para desbloquear el nivel Experimentado, debes acudir a un NPC que
te dará una misión para derrotar a un enemigo poderoso concreto (élite). Da
igual si es en solitario o en un grupo de hasta 5 jugadores, contando contigo.
Experimentado: Entre 101 y 200 puntos de habilidad. Cuando alcanzas los 200
puntos, para desbloquear el nivel Veterano, debes acudir a un NPC que te dará
una misión para derrotar a los jefes de una mazmorra concreta acorde a tu nivel
o bien ganar un campo de batalla o escaramuza (No sé cómo estará organizado en
el lanzamiento).
Veterano: Entre 201 y 300 puntos de habilidad. Cuando alcanzas los 300
puntos, para desbloquear el nivel Maestro, debes acudir a un NPC que te dará
una misión para derrotar a los jefes de una banda concreta acorde a tu nivel
o bien alcanzar una determinada puntuación en PvP (No sé cómo estará organizado
en el lanzamiento).
Maestro: Ver abajo.
Los beneficios serían los
siguientes:
Aprendiz: Ningún efecto. Estás
aprendiendo a manejar tu arma.
Experimentado: Tus habilidades/hechizos
de clase causan +X% de daño o sanación (dependiendo de tu especialización
activa) cuando utilizas tu arma.
Veterano: Aumenta tu velocidad de
ataque o lanzamiento de hechizos +X% (dependiendo de tu especialización activa)
cuando utilizas tu arma.
Maestro: Tus habilidades/hechizos
de clase tienen un X% de probabilidad de provocar que tu siguiente habilidad/hechizo
de clase sea crítico automático.
De esta forma, cuando eres un Aprendiz que alcanza los 100 puntos con Espadas a 2 Manos, un instructor de armas te promete enseñarte una técnica nueva si te deshaces de un peligroso troll que acecha los alrededores de un pueblo. Tras conseguirlo, desbloqueas el rango 101-200 de Espadas a 2 Manos y el nivel Experimentado, causando así +X% de daño con tu flamante espada bastarda.
Más tarde, llegado ya a los 200
puntos con Espadas a 2 Manos, un exsoldado profesional te indica que está
habiendo problemas con unos bandidos en las ruinas de un castillo cercano a una
ruta comercial (mazmorra) o te desafía a que pruebes tu habilidad en el campo
de batalla, a cambio, te enseñará un par de trucos nuevos. Hecho esto, desbloqueas
el rango 201-300 de Espadas a 2 Manos y el nivel Veterano, aumentando +X% tu
velocidad de ataque cuando usas este tipo de armas.
Finalmente, cuando crees saberlo todo (300 puntos de habilidad con Espadas a 2 Manos), un anciano te cuenta una historia sobre su pasado como maestro de armas de una antigua dinastía y te promete enseñarte su técnica secreta si logras impresionarlo mediante tus hazañas (banda o puntuación en PvP). Cuando por fin lo consigues, adquieres el nivel Maestro y la probabilidad de causar un golpe crítico automáticamente cuando usas Espadas a 2 Manos.
Bien, ¿qué os parece?
Bien pensado... pero complicado para un alter, o un jugador que entre tarde al juego, ya que no podrá encontrar pvp de su nivel para la mision, ni gente para las mazmorras a su nivel, así que tendría que esperar a ser nivel maximo, acumulando siempre los 100 puntos del aprendiz para poder iniciar la mision, y luego farmear los puntos... uff, sería tedioso, y aburrido, si entras tarde.
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Well thought out ... but difficult for an alter, or a player who enters the game late, since he will not be able to find pvp of his level for the mission, nor people for the dungeons at his level, so he would have to wait to be level maximum, always accumulating the 100 points of the apprentice to start the mission, and then farm the points ... uff, it would be tedious, and boring, if you enter late.